Rivstart på ”sälensidan”

Dagen började sådär med en ganska saftig utgift till liftkortet, och en maskin som försökte äta upp mitt kort, hade varit just snyggt om jag lyckats med den bedriften också. Redan innan vi hann komma fram till Brunni-liften (kallas i folkmun sälensidan, då det är det lite flackare och mindre området), hade det hunnit börja regna istället för snö. bättre uppe på berget tänkte vi.

Så var det också. Väl i liften såg vi bara massor med snö och fina backar.. Men.. Det var såklart ett tag sen man åkte skidor. så viss nervositet fanns det nog allt. Med all rätt, för redan en liten bit in på första åket hände det första gången, skidan bestämmde sig för att fullkommligt DYKA ner i snön och jag fortsatte framåt till ett riktigt snyggt faceplant. Under dagen hann jag med flera sådana resor, ibland med volter och ibland utan. snön var tung och klistrig vilket gjorde åkningen svår, speciellt då backarna inte var så pass branta att man kunde få ordentlig fart i dom.

Åkningen kom igång och det blev riktigt bra mellan mina små flygturer. superkul att få åka igen.

Framåt eftermiddagen började det töa ordentligt. det som hade varit klister och tung snö innan blev om möjligt ännu blötare och tyngre. Vägen hem valde jag och Arthur att ta på skidor och inte med liften som alla andra, mina ben hade redan krampat ett par gånger och vägen ner blev en prövning. när vi väl var nere var vi fullkommligt dyngsura (på utsidan iaf).

Nu kanske det låter som att dagen varit pest och pina, men så är det inte alls. Första hela dagen i engelberg har varit toppen. Avslutade med en middag hemma hos Matilda och Mattias.

Avslutar med en liten film som jag klippte ihop. Det är bara för att ni ska se vad jag håller på med och ingenting jag jobbat med något längre tid. bara det som fanns kan man säga. den klagar på att ljudet kanske inte funkar, isåfall får ni leva med det. klockan är mycket och det snöar.

hoppas ni kan se filmen och inte bara en länk. om det är en länk får ni väl klicka den för att se filmen.

Ett svar to “Rivstart på ”sälensidan””

  1. Håkan Persson Says:

    Kanske inte direkt Sekt Pulver (Champagne Powder på tyska), men det ser kul ut i alla fall.

Kommentera

