Matfester mm.

Herregud va tiden går snabbt. Redan torsdag och snart nytt år. Känns som om jag varit här i månader samtidigt som det känns som om jag kom igår. Konstig känsla.

Jag ska försöka återge vad som hänt sen det senaste inlägget, men det är mycket som hunnits med.

Måndagen blev en lite softare skiddag eftersom benen inte var riktigt med efter all åkning på söndagen. Ett åk blev det bara trots det fina vädret, sen bestämde jag och Arthur att det kunde passa med lite vila. Vi tog oss ner till Lodgen och tänkte dricka kaffe resten av dagen, men så blev det inte. Vi blev tillfrågade om vi ville skotta baksidan som var helt täckt med snö. 3 timmar senare var vi helt slut och halvfärdiga med skottandet. Därefter blev det vidare för ”mad monday”, säsongarnas festdag. Blev en lång natt och massa kul, jag tror att vi hann med alla uteställen i byn.

Med tungt huvud blev det en riktig vilodag på tisdagen, och det var verkligen skönt. Dagen avlutades med Palt-fest på Paradiesli, gott och trevligt.

Onsdagen blev en skiddag av rang. Massor med sol och fin skidåkning fortfarande, trots att det var ett litet tag sen det snöade. Jag och Staffan tog oss runt i systemet och hann med massor med åknining. vekligen kul, trots att jag lyckades träffa varenda sten på hela berget och pajjade mina skidor en hel del. Synd men sånt som händer också. Efter detta blev det afterski på lodgen och sedan Lasange-fest på Paradiesli. Trevligt med matfester måste jag säga, fler sånna tycker jag. Efter maten var det utgång på programmet, men jag som skulle upp vid 6 och fixa frulle på lodgen kunde inte riktigt hänga med. synd men det kommer fler tillfällen.

Idag har jag jobbat lite på lodgen och annars tagit det lugnt då det kommit in ett nytt fint snöväder som väntas hålla ett par dagar. Längtar verkligen till nästa sol då det redan nu kommer säkert 20cm på berget.

Annars kan man säga att byn håller på att explodera inför nyår. Varje dag kommer det nya kompisar till alla och huset är verkligen fullt, liksom lodgen. Jag tror nyårsafton kan bli en riktig fest av rang.

Har tyvärr inga bilder att lägga upp den här gången men hoppas att kunna uppdatera inlägget med bilder snart.

Stay tuned!

Ett svar to “Matfester mm.”

  1. Håkan Says:

    Låter som du inte ligger allt för mycket på latsidan…

Kommentera

